Přírodní produkty

Rostlinné oleje v kosmetice

Rostlinné oleje v kosmetice

Kosmetická péče přestává být vnímána jako záležitost luxusní a jako něco postradatelného. Současně sledujeme návrat k tradičním surovinám.
Typickým příkladem jsou rostlinné oleje, které náleží k nejčastějším kosmetickým složkám. Prověřila je staletí používání a i v moderní době nacházejí uplatnění v běžných i exkluzivních kosmetikách. Čti dále...

Propolis - přírodní a účinný

Vzácný včelí produkt
Propolis je voskovitá směs zbytků včelího vosku, exkrečních žláz včely, pylu a pryskyřičných složek rostlin. Pro včelstvo má především ochrannou funkci - zpevňuje a utěsňuje úl a díky výborným antimikrobiálním vlastnostem chrání včelí domov před parazity. Významně redukuje také případné vibrace úlu.

Čti dále...

Není sůl jako sůl

V pohádce Sůl nad zlato se Jan Werich roztrpčoval, že dcera jej miluje jen jako sůl. Nakonec se však ukázalo, že sůl je nenahraditelná, a tím se skutečně přibližuje hodnotě zlata.
I v kosmetice mají některé soli důležitou úlohu jak pro stabilitu přípravků, tak pro výsledné účinky. Lze tvrdit, že soli jsou jednou z nejčastějších složek kosmetiky. Čti dále...
Mořská sůl ve složení kosmetiky

Mořská sůl ve složení kosmetiky

Je charakteristické, že klasická sůl, tedy chlorid sodný, je jednou z nejběžnějších kosmetických surovin, avšak výrobci se jejím obsahem příliš nechlubí.
Zato mořská sůl bývá často vyzdvihována. Proč?

Čti dále...

Arganový olej - vlastnosti a účinky

Arganový olej přitahuje pozornost již názvem. Zatímco u jiných rostlinných olejů si s názvem představíme i konkrétní plodinu, u arganového oleje často tápeme. Zajímavý název, který navíc zní exoticky, v nás vyvolává dojem mimořádného účinku. Jaká je skutečnost a co bychom měli o arganovém oleji vědět? Čti dále...
BIO výrobky na českém trhu

BIO výrobky na českém trhu

Je zajímavé sledovat každoroční nárůst tržeb za bio výrobky (potraviny, kosmetika, detergenty, oblečení). Zatímco v roce 2008 zaujímaly 7,7% trhu v EU, v roce 2010 to bylo 8,3% a v roce 2011 8,8%. V absolutních číslech se jedná o každoroční nárůsty v řádech sta milionů Euro. Podíl nezávisle certifikované bio kosmetiky na všech bio výrobcích představuje 11%.

Čti dále...

Poznáváme kosmetické suroviny - glycerin

Glycerin patří k nejrozšířenějším surovinám používaným v kosmetice. Je ceněný proto, že se jedná o látku přirozeně se vyskytující v tělech rostlin a živočichů včetně člověka. Patří do skupiny kosmetických složek, které jsou současně uvedené v lékopise a využívají se pro výrobu léků.

Z chemického hlediska je glycerin cukerný alkohol. Má některé vlastnosti nižších alkoholů – rozpouští se dobře ve vodě, ale současně nižších cukrů – poutá vodu, má hydratující účinky a je sladký.

Čti dále...
Tofu

Tofu

Sojový sýr tofu, který byl až do poloviny minulého století v západních zemích téměř neznámý, se v současné době těší stále větší oblibě. Zpočátku byla jeho konzumace spojena především s vyznavači vegetariánství či veganství, ale postupně začal být objevován i ostatními zastánci zdravé výživy. Není divu, tofu totiž obsahuje velké množství bílkovin, a je tedy rovnoprávnou náhražkou masa, ale navíc je i zdrojem mnoha vitamínů a minerálů. Kromě toho neobsahuje téměř žádný tuk ani cholesterol.

Čti dále...
Biopotravinám budoucnost skutečně patří

Biopotravinám budoucnost skutečně patří

Biopotraviny se na ekonomicky vyspělých trzích stávají součástí hlavního proudu zájmu nakupujících a je téměř jisté, že se obchodníci i výrobci nebudou schopni bez biovýrobků ve svém portfoliu vůbec dále rozvíjet. Biopotraviny rozhodně nepatří na okraj poptávky. Naopak, například v Německu jsou regály určené biozelenině  vyprodané mezi prvními.  Podobný zájem o biopotraviny zaznamenává také společnost FORM8, veřejnosti známá spíše pod jménem svého internetového projektu Biosféra.

V České republice narostla spotřeba biopotravin  meziročně o přibližně 60%. Nebývalý růst v segmentu trhu biopotravin předpovídají také odborní analytici. V roce 2011 dosáhne podle jejich odhadů celková spotřeba biopotravin v České republice částky 3,2 mld. Kč. Spotřeba biopotravin v České republice vzrostla loni meziročně o 70 procent na 1,29 miliardy korun. O rok předtím Češi utratili za biopotraviny zhruba 760 milionů Kč.

Důvodem poptávky po biopotravinách je především fakt, že zdravější životní styl české populace vede ke zvýšené pozornosti ke kvalitnímu stravování. Veřejností byl pochopen i základní rozdíl mezi konvenčními potravinami a biopotravinami. Strávník při konvenční stravě příjme každoročně až několik kilogramů zcela nepotřebných a škodlivých chemických látek, zbytků antibiotik, hnojiv, pesticidů, barviv  a konzervantů, které rozhodně neprospívají  lidskému zdraví. Roste také povědomí  o smyslu kontrolovaného ekologického zemědělství, které představuje ucelený systém eko hospodaření chránící přírodu. Eko zemědělci používají šetrné způsoby k potlačování plevelů, škůdců a chorob a mají zakázáno použití syntetických pesticidů a hnojiv. V chovu hospodářských zvířat kladou důraz na jejich pohodu a dbají na celkovou harmonii celého ekosystému. Garantem kontrolního systému ekologického zemědělství  a zárukou, že známá „zelená zebra“, logo BIO, se objeví  pouze na certifikovaných biopotravinách,  je Ministerstvo zemědělství.

Biopotraviny„Na poptávku veřejnosti po biovýrobcích se snažíme reagovat co nejrychleji.  Hledání vhodných dodavatelů biopotravin na českém trhu však bývá často tvrdým oříškem“, říká Martin Tesař ze společnosti FORM8, která je mezi biospotřebiteli  proslulá především díky svému největšímu  internetovému bio obchodu v Česku  -  Bioféra.cz .  Meziroční růst obratu firmy činí 70%.  Biosféra v současnosti nabízí přibližně 3000 položek zboží v bio kvalitě skladem.  Jedná se o čerstvé biopotraviny, bio pečivo, bio ovoce a bio zeleninu, bio uzeniny, bio mléčné výrobky, trvanlivé biopotraviny, bio kávu, bio čokoládu, bio vína,  bio destiláty a také biokosmetiku a eko drogerii.  „Velký zájem zaznamenáváme hlavně o čerstvé biopotraviny, jako jsou sýry, mléko nebo pečivo. Biosféra pro zájemce o čerstvé bio vybírá a balí potraviny tak, aby se neporušily nebo nezkazily při transportu poštou. Stále drží svou zásadu: dodání zboží do 24 hodin od objednání. V Brně a okolí biopotraviny Biosféra rozváží vlastními chladícími vozy až do domovů nebo kanceláří zákazníků. „Významně se nám rozvíjí také obchod s tak náročnou klientelou, jako jsou restaurace a hotely, které kromě skladbou jednoduchých bio snídaní, nabízejí svým zákazníkům i náročná bio menu. Zájem je například o bio lososy nebo bio krůtí maso“, konstatuje jednatel společnosti FORM8 s.r.o., provozovatel internetového obchodu Biosféra.cz - www.biosfera.cz .

Čti dále...
Bio Barley juice - šťáva z listů mladého ječmene

Bio Barley juice - šťáva z listů mladého ječmene

Tato zelená šťáva patří mezi tzv. „zelené potraviny“, tedy potraviny s vysokým obsahem chlorofylu. Připravuje se z jemného prášku, který vzniká sušením čerstvě vylisované šťávy z mladých obilných lístků. Zelený nápoj má mimořádnou sílu podporovat detoxikaci, tedy vylučování škodlivin z těla. Obsahuje mnoho vápníku a dalších alkalických minerálů, čímž neutralizuje organismus překyselený běžnou, převážně vařenou a masitou stravou. Mimo to je šťáva z listů ječmene plná enzymů a antioxidantů – látek, které se podílí na prevenci zhoubných chorob a předčasného vyčerpání organismu. Již mnoho let se proto používá v centrech alternativní léčby u pacientů s rakovinou, diabetem a nemocemi trávícího ústrojí. Zelené listové barvivo – chlorofyl prokázal schopnost eliminovat tělesné pachy a celkově pomáhat čištění organismu. Takže – Na zdraví!

Nakoupíte ve specializovaném eshopu Biosféra.cz – www.biosfera.cz.

Čti dále...